torstai 22. helmikuuta 2018

Mitä syön päivässä? #2


Ensimmäinen mitä syön päivässä -postaus saa jatkoa, sillä nyt olisi vuorossa kakkososa samaan postaussarjaan. Keräsin tähän postaukseen kaikki syömiset eilisen, ihan tavallisen keskiviikkopäivän ajalta. Mennäänpä katsomaan, miltä päivän ruokailut näytti:

Aamupala



8:00 Iso lasi vettä ja B12 + foolihappo -vitamiini.

8:40 Kaurasämpylä Keijulla, vegejuustolla ja kurkulla sekä Kaslinkin mansikanmakuinen kauravälipala. Kasviperäinen D3-vitamiini.

Lounas



12:15 Soijamakaronilaatikkoa ketsupilla sekä salaattia, jossa tomaattia, kurkkua ja salaatinlehtiä. Huomatkaa myös nälkäinen chihuahua...

Välipala



15:00 Superjännän Suomi-Kanada pelin eväänä lempparisuklaata, eli patukka Vegoa ♥

Päivällinen



17:20 Kasvissosekeittoa, jossa parsakaalia, punaisia linssejä, porkkanaa ja kaurakermaa. Lisäksi reilusti auringonkukansiemeniä ja kaurasämpylä Keijulla.

Iltapala



19:30-21.00 Salitreeni: selkä-hauis-vatsa.

21:15 Palautusjuomana smoothie, jossa banaani, päärynäsosetta, mansikoita, pellavansiemenrouhetta, kauramaitoa, riisiproteiinia sekä Lifefoodsin superfoods proteiinia. Lisäksi kourallinen pähkinöitä ja manteleita.

22:30 Ennen nukkuumaan menoa vielä 2 kapselia Puhdistamon tripla magnesiumia.

Syömästäni ruuasta kertyi (suositukset suluissa):

Hiilihydraatteja 247 g
Proteiinia 101 g
Rasvaa 75 g
Kuitua 49 g (25 g)

Rautaa 18,1 mg (18 mg)
Kalsiumia 762 mg (800 mg)
Omega-3 4,4 g (1,1 g)

Ensimmäinen mitä syön päivässä -postaus löytyy täältä.

8 kommenttia:

  1. Tämä oli mielenkiintoinen postaus. Ruokajutut kiinnostaa juuri nyt, kun olen ainakin ekopaaston ajan kasvissyöjä. Pitääkin käydä lukemassa tuo mitä syön päivässä-postaus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ekopaasto kuulostaakin mielenkiintoiselta, täytyypä tutustua tarkemmin :)

      Poista
  2. Olisi kyllä hyvä pitää ruokapäiväkirjaa. Itselläni ei ole mitään erityisiä tuotteita joita välttelisin, enkä syö mitään lisävitamiineja. Jos muutaman viikonkin ottaisi ylös mitä suuhunsa laittaa, näkisi onko ruoka kuitujen, hiilihydraattien ym. suhteen edes noin suurinpiirtein linjassa suosituksiin nähden.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ruokapäiväkirja on kyllä tehokas apuväline. Mä itse suosin Cronometer-nimistä sovellusta, se laskee helposti kaikki tarvittavat makrot ja mikrot :)

      Poista
  3. Kiitos mielenkiintoisista vegevaihtoehdoista. Tuo chihusi kieli kertoo kaiken - maistuisi hänellenkin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi, hän taisi lopulta saada osuutensa pitkään jatkuneen kerjäyksen jälkeen! :)

      Poista
  4. Todella mielenkiintoisia vegevaihtoehtoja! Tuo sinun Chihusi on aivan ihana :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! No eikös vaan olekin aika söpöliini :)

      Poista